Gili tijden - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Manouk Jill Benjamin - WaarBenJij.nu Gili tijden - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Manouk Jill Benjamin - WaarBenJij.nu

Gili tijden

Blijf op de hoogte en volg Manouk Jill

16 Mei 2015 | Indonesië, Balikpapan

Na m'n dag bij de apen zijn we met een hele groep van het hostel uiteten geweest en hebben we wat gedronken. Niet te laat gemaakt, want de volgende morgen ging m'n wekker om 7 uur om naar een kookcursus op een organic fram te gaan. Bizar lekkere maaltijden gekookt en de recepten uiteraard meegekregen. Dus tegen een leuk bedrag kan ik nu voor jullie indonesich koken.

De volgende dag vertrok ik richting de gili eilanden die horen bij lombok. Mega chille eilanden waar ze als vervoer alleen gebruik maken van paard en wagen en fietsen. Ook is het strand wel fijn aangezien ik de afgelopen week alleen in een stad zat.
Het hostel waarin ik verblijf is het beste hostel dat je maar kan wensen (als tip van josephine). Het is niet het schoonste hostel maar met zo'n 60 personen lukt dat ook niet echt. Doordat er zoveel mensen zijn hangt er ook een hele chille liefdevolle sfeer overal. Er word muziek gedraaid en vooral veel gegeten, waaaant.. Je kan de hele dag en nacht onbeperkt pancakes maken! Amazing!
Tot nu toe zijn we elke avond met wat mensen gaan eten en uitgegaan, wat zo ook weer gaat gebeuren. :)
Verder een rondje om het eiland gefietst en op een paar plekken gestopt om te zwemmen. De zonsondergang bekijken vanaf het strand is ook een van de dingen waar ik naar kan blijven kijken.

Vandaag toch wel mezelf trots gemaakt, want ik ben met mijn mega grote angst voor de zee toch een snorkeltocht gaan doen. De eerste vijf minuten dat ik in het water lag kon ik niet echt genieten van de omgeving en was ik eigenlijk alleen maar in paniek. Voor kwallen en ook bijtende vissen. Want ja ik ben gister erachter gekomen dat bepaalde visjes kunnen bijten wanneer je in hun territorium komt, top. Maaar wat ben ik blij dat ik dit heb gedaan want ik heb twee schildpadden gezien en ben met eentje een heel stuk meegezwommen op 20 cm afstand boven hem. Bizar hoe groot die beesten zijn. Vooral ook toch nog wel hebben kunnen genieten van de verdere onderwaterwereld, dus applausje voor mij!

Nou ik ga me even verder klaarmaken en jullie horen weer van me, liefss

  • 16 Mei 2015 - 16:35

    Nicolet:

    Hi Nouk, wil me wel opofferen om de de recepten te testen die je klaarmaakt.
    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt , nieuwe ervaringen opdoet en toch iedere keer weer een grens voor jezelf overgaat met al die enge beestjes:)
    Veel plezier nog verder xxxx

  • 16 Mei 2015 - 22:01

    Papa:

    Super! xxx

  • 17 Mei 2015 - 12:24

    Buurman Michel Logemann:

    Hoi Manouk, wat leuk om je zo een beetje te volgen dat kleine meisje uit de straat is een wereld reiziger geworden. Veel plezier daar en doe voorzichtig . Gr. Michel, Annet en Kathy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manouk Jill

Hier geef ik updates van mijn reis in Bali

Actief sinds 01 Mei 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 7804

Voorgaande reizen:

04 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Mijn eerste reis naar Bali

Landen bezocht: