Sanur en kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Manouk Jill Benjamin - WaarBenJij.nu Sanur en kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Manouk Jill Benjamin - WaarBenJij.nu

Sanur en kuta

Blijf op de hoogte en volg Manouk Jill

26 Mei 2015 | Indonesië, Kuta

Afgelopen twee dagen doorgebracht in het stille plaatsje sanur.
Ik had al gehoord dat sanur niet zo'n hele bijzondere plek was om te verblijven en daarom had ik daar ook maar 2 nachten geboekt.
Ik zat dicht bij het strand met allemaal restaurantjes en winkeltjes dus ik kon me prima vermaken. Er zitten vooral heel veel hotels in sanur en omdat er weinig te doen is, waren er weinig backpackers. Vond ik niet zo erg want ik kon wel even twee dagen rust gebruiken. Ook viel het me op dat er zelf heel weinig toeristen rondliepen en het plaatsje niet echt goede business heeft. Wel aan mij, want ik heb daar een hoop mensen geluk gegunt haha. In bali geloven de mensen dat de eerste klant van de dag geluk zal brengen. Zo ben ik helaas voor veel mensen hun eerste en enigste klant geweest.
M'n eerste dag in sanur kwam ik in de middag aan en besloot naar het strand te gaan, wat te eten en de buurt te verkennen.
Er kwam toen een vrouwtje naar me toe om te vragen of ik een massage wilde. Nou voor vijf euro een uur lang een massage ga ik niet zitten twijfelen. Dus ik met die vrouw mee die me een superlekkere massage heeft gegeven. Ik vertelde haar dat ik de volgende dag een olifantentour wilde doen, waarop zij mij vertelde dat haar man mij kon wegbrengen, korting geven en kon terugbrengen. Ze vertelde dat zijn baan als taxi-chauffeur ook niet goed liep, omdat er zo weinig toeristen zijn. Dus voor ons allebei een win-win situatie. Ik haar die avond ge sms't om te vragen of het aanbod nogsteeds gold en hoeveel dat dan zou kosten. Zo'n korting gekregen dat ik het niet meer echt vertrouwde en ze ging ondervragen haha. Toen is ze met haar man naar m'n homestay gekomen en hebben we het even duidelijk afgesproken.

Zo ging ik dus m'n volgende dag een olifantentour doen. Wauw wat was dat gaaf. In de eerste instantie een beetje dubbel, omdat ik het toch wel zielig vind voor die dieren. Ik had een rit van een uur en omdat dit blijkbaar speciaal is, mocht ik aan het einde achter de oren van de olifant zitten en hem besturen. Mega eng, want dat beest is zo groot en gaat alle kanten op, dat je denkt dat je eraf gaat vallen. Zal het denk niet gauw meer doen, omdat ik er toch een beetje een tegenstander van ben, maar voor een once in your life time experience is het het zeker waard.

Die nacht ervoor ben ik eigenlijk plotseling ziek geworden met koortsaanvallen, dus de rest van de dag heb ik geprobeerd m'n rust te pakken. Die avond ging het alweer wat beter en besloot ik om een rondje te hardlopen, want ja m'n conditie moet wel goed blijven voor de kikarun. Daarna voelde ik me ook nog wel prima. Wel wat slap, maar niet heel misselijk meer.
Tot ik weer lekker wakker werd die nacht en de koorts weer terug was. Dan ben ik toch nog wel even het kleine meisje dat haar
Mama even om hulp moest vragen..

Vandaag opgestaan en even bij een schattig restaurantje dat ik eerder had gespot ontbeten. Daarna spullen ingepakt en nog geprobeerd wat rust te pakken voor ik met m'n shuttlebus vertrok.

Van het rustige sanur naar het.. no i don't want any transport, no i don't want to look in your shop, no i don't want a massage (tenminste niet nu;)) and last nut not least 'no i am not giving you my number".. Culturele/commerciële Kuta.
Eerst maar naar m'n hostel gegaan en even m'n spullen een plekje gegeven. Wauw wat een top hostel! Superschoon, je hebt je "eigen plekje, cheap en je zit op de mainstreet van Kuta.

M'n broer was vorig jaar naar Bali geweest en vertelde me dat er in Kuta een shop zit met namaak design horloges en sieraden. Maar niet van die namaak designs waaraan je ziet dat het echt nep is. Gewoon goede kwaliteit horloges die alsnog gewoon rond de 60/70 euro zijn. Hij had daar vorig jaar al wat gekocht en vroeg me, als ik tijd had, om daar langs te gaan. Zelf vond ik het ook wel interessant en vond een nieuwe horloge niet verkeerd klinken.
Kom ik daar aan in de winkel, krijg ik persoonlijk een mannetje met me meelopen die mij helpt en in de gaten houd haha. Het zijn gelukkig niet van die horloges en sieraden waarbij de overduidelijk het merk ziet, want dat is niet wat die winkel wilt uitstralen. Zo heb ik uiteindelijk twee horloges voor m'n broer meegenomen en eentje voor mezelf.
Daarna nog wat rondgelopen door de straten en in het winkelcentrum voor de "rijke mensen" geweest. Het waren gewoon merkwinkels, maar daar werd net gedaan of je millionair was. Ook wel leuk voor een keertje haha.

Nu lig ik in m'n bed en ga zo proberen te slapen en hopen op een rustige nachtrust. Morgenvroeg ga ik namelijk paardrijden!

Goodnight x

  • 26 Mei 2015 - 16:45

    Papa:

    Hi Nouk, mooie verhalen joh. Ik hoop dat de koorts weg is gebleven. Geniet van je 4e week!

  • 26 Mei 2015 - 19:42

    Valesca:

    Wat shit dat je koortsig bent geweest. Goed uitrusten (massage!!) en veel vitamines en je bent er zo weer bovenop. Veel plezier met paardrijden xx

  • 27 Mei 2015 - 08:51

    Stefan:

    Klinkt goed!!! Zelf de olifant besturen, dat heb je goed geregeld. Wij mochten alleen maar in dat bakje zitten:)

    Al gesurft in Kuta?

    X

  • 28 Mei 2015 - 12:06

    Noortje:

    Klinkt goed schat! Geniet van je laatste weekje <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manouk Jill

Hier geef ik updates van mijn reis in Bali

Actief sinds 01 Mei 2015
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 7801

Voorgaande reizen:

04 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Mijn eerste reis naar Bali

Landen bezocht: