De afgelopen dagen - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Manouk Jill Benjamin - WaarBenJij.nu De afgelopen dagen - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Manouk Jill Benjamin - WaarBenJij.nu

De afgelopen dagen

Blijf op de hoogte en volg Manouk Jill

08 Mei 2015 | Indonesië, Balikpapan

Momenteel zit ik te wachten tot ik richting mijn volgende hotel kan dus ik dacht dat ik wel weer even iets kon plaatsten.

Woensdag ben ik overdag naar het strand geweest om even te relaxen. De stranden zijn mooi, maar het water heeft een sterke onderstroom dus je moet goed op vlaggen letten of je mag zwemmen. Wat mij ook opviel waren de kleine gaatjes waar in de eerste instantie naar mijn idee spinnen uitkwamen en ik dus niet meer durfde te lopen zonder te kijken naar het zand. Ik ben toen goed gaan kijken en het bleken mega kleine krabbetjes. Deze doken gelijk het gat in als je in de buurt kwam dus ik kon weer blij rondlopen :D Later op de middag ben ik een stuk gaan lopen richting een plekje waar ik heen wilde om de zonsondergang te zien. Onderweg kwam ik iemand tegen die een club wist waarbij je voor 57000 rupiah dus zo'n 4 euro onbeperkt kon barbecuen en gratis kon drinken. S'avonds was daar ook een concept met uur gratis cocktails dus besloten we dat ook te doen. Een avond waarin ik veel mensen heb ontmoet en misschien iets te laat ben gaan slapen.

Zo werd ik donderdag dus ook laat wakker en kon ik gaan beginnen aan een ontbijt met toast, bami en vooral veel rijst. Deze mensen eten echt zoveel rijst, staan ermee op en gaan ermee slapen. Mij hoor je niet klagen :)
Omdat ik gister niet meer naar dat plekje was geweest besloot ik dat donderdag te doen. Deze plek en tempel kreeg ik op advies van meerdere taxi chauffeurs. Eerst naar een heel mooi klein strand in ulu watu waar ik 2 Franse meisjes had ontmoet en samen daarna naar een tempel in de buurt om de zonsondergang te zien. Helaas was de zonsondergang niet goed te zien i.v.m sluierwolken.
Vandaag een nieuwe kans om de zonsondergang te zien bij de populaire 'onderwater tempel' tanah lot. De plek waar ik ook vannacht overnacht en morgen weer vertrek, want dan vertrek ik richting ubud.

  • 08 Mei 2015 - 06:58

    Nicolet:

    Ziet er allemaal goed uit,je hebt in ieder geval je eerste ontmoeting met enge beestjes al doorstaan.
    xxx

  • 08 Mei 2015 - 09:11

    Paulien:

    Klinkt allemaal erg leuk! En ziet er goed uit! En beestjes...... daar hadden we je toch mee laten oefenen!!!
    Dikke knul, P

  • 08 Mei 2015 - 09:12

    Broertje:

    Ziet er goed uit!!
    Al bang voor kleine krabjes? Dan wens ik je veel succes met wat je nog gaat zien;)
    Nog een kleine tip voor Ubud; als je naar monkey forest gaat, doe dan alles in je tas (zonnebril etc.) want die (snot)apen zijn slim genoeg om je spullen te stelen zodat je ze eten geeft om je spullen terug te krijgen.

    X

  • 10 Mei 2015 - 09:47

    Valesca:

    Leuk om te zien hoe je eerste dagen zijn geweest! Ben benieuwd naar je volgende verhaal en foto's. x

  • 14 Mei 2015 - 20:53

    Ed:

    gratis drank ik ga ook een vlucht boeken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manouk Jill

Hier geef ik updates van mijn reis in Bali

Actief sinds 01 Mei 2015
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 7793

Voorgaande reizen:

04 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Mijn eerste reis naar Bali

Landen bezocht: